Стартап
Шта је Стартап?
Дефиниција стартапа, не постоји, али појашњења овог појма у свим земљама
су генерално слична, и полазе од тога да ако ви стварате нови,
иновативни производ на тржишту који реално може доживети велики и брз
раст продаје, а без сразмерно великих трошкова који би се пратили. –
онда ви стварате Стартап.
Иновативна
идеја, почетак сваког стартапа
Сваког дана у пословном окружењу на хиљаде различитих
идеја нам прођу кроз главу, на многе од њих гледамо као на „ситнице“
које нам пролете мислима и вероватно их се сутра већ и не сећамо из
једноставног разлога, што их нисмо анализирали и детаљно разматрали.
Међутим, постоје моменти када кажемо колегама,
пријатељима „нешто ми је пало напамет што би могло бити одлична пословна
идеја“.
Такве „одличне идеје“
понекада то и постану,
иако мали проценат
њих се претвара у тако нешто и то уз много рада,
труда, упорности и одрицања, али
сваки такав корак размишљања, анализирања нам даје ново искуство у
стварању нечега што ће можда бити у будућности, из много покушаја
„коначно мој успешан старт“ и који ће створити плод свих претходних
искустава.
Ово значи да је свако разрађивање потенцијалног стартапа
врло значајан корак у нашој пословној каријери, без обзира на то што
појединачно гледано можда та једна „епизода“
је дала и негативан исход.
Стрпљење и
упорност је од кључног значаја.
Битно је не одустати при првим препрекама, јер препрека на пословном
путу има више него у многим другим сверама. Наравно, ту је и стручно
знање из одређених области, и
зато, уколико нисмо „експерти“ у
областима у које се
пословно упуштамо обавезно морамо да слушамо стручне савете
лица која су добра или „најбоља“ из одређених области. Такође, морамо
учити и на туђим грешкама и то је увек далеко „јефтиније“ и безболније,
праћењем наших претходника из исте области (и мање успешних и оних који
су успели).
|