Почетна  Стартап  Идеја  Тим  Бренд  Регистрација  Финансије  Запосли се  О Пројекту  Галерија

 

 

БРЕНД

Брендирање производа – услуге

 

Дизајн амбалаже новог производа, назив, логотип су врло битни за успех вашег стартапа.

Име је важно од самог почетка, такође је битно да се не дође у ситуацију да крене продаја производа, а да тада схватите да је неопходна промена имена због изласка на глобално тржиште. Кратко, конкретно име, које се лако памти и изговара је увек пожељно, али и значење имена које ће макар и подсвесно давати информацију о производу је битно.

Називи интернет домена, називи профила на друштвеним мрежама морају бити конкретни, са таговима који ће ваше потенцијалне купце или клијенте довести до тражења на њих.

Бренд купци могу на први мах прихватити због свог имена, слогана, дизајна. Велике компаније троше много ресурса на развој али и утврђивање позиција својих брендова, па чак и када су "једни од највећих". Такође, правна заштита бренда који је успешан је врло битна (у Републици Србији овом обчашћу се бави Завод за заштиту интелектуалне својине).

Брендом, преносите поруку потенцијалном купцу, да је ваш производ бољи, квалитетнији, ефикаснији од конкуренције, а што је врло битно када постоји широка конкуренција у области пословања.

Концепт "бренда" је стар преко 2000 година, трговци су још у то време осмишљавали начине да своју робу "истакну" изнад конкуренције, занатлије су урезивали своје симболе на својој роби чиме би давали до знања купцима да се ради о контролисаном пореклу робе и квалитету, а уједно се тиме штитили од "копирања", а вланици гостионица су качили атрактивне табле испред објеката.

При креирању бренда, треба бити што јединственији, успешан бренд мора бити привлачан, до тада невиђен и незабораван. Све ово временом треба довести до позитивне свести купца о бренду. Добар бренд треба да свори поверење и лојалност купаца према бренду.

Брендирање производа увек треба почети истраживањем тржишта са циљем идентификације циљног тржишта и потенцијалних купаца или корисника, па на основу тога радити на имену, дизајну итд.

Ставови изражени у овим публикацијама искључиво су одговорност аутора и његових сарадника и не представаљају званичан став Министарства омладине и туризма