Идеја
Откуда нам
је дошла „баш та идеја“?
Праве идеје
настају тако што на основу својих личних искустава или потреба схватате
како би се на бољи начин решили неки проблем од сада постојећих решења и
концепта на тржишту. Можда је идеја настала тако што сте у свом
пословном окружењу приметили недостатак неког сегмента, ког једноставно
нема на тржишту роба или услуга. Такође, можда сте препознали потпуно
нов и иновативан сегмент роба или услуга који може бити занимљив
одређеној циљној групи.
Ма шта да је у питању од поменутог, прва мишљења чујте од
свог најближег окружења, своје породице, колега,
пословног сарадника, јер ово несубјективно мишљење ће дати реалну слику.
Након тога,
уколико се испостави да је идеја „стварно занимљива“ дискутујте о њој са
што ширим бројем људи, па на крају крајева користите и
интернет форуме за
ову фазу, јер је основна идеја сагледати из што више углова, а то је
нешто што сами неможемо.
Такође, наовај начин
стичете и нова знања и искуства из те области.
Јако је важно да разговоре на ову тему водите тако што
проверавате туђа мишљења и ставове, а не да саговорнике ви убеђујете да
је идеја „одлична“, јер ће у највећем броју случајева саговорници желети
да вам
не „повреде осећања“ исказивањем свог, можда негативног става. На
основу добијених коментара, коригујте, побољшавајте вашу идеју.
Немојте се
плашити „крађе
ваше идеје“ иако се ово неможе искључити, реално, за ово су
шансе релативно мале, јер ваш страх може бити оправдан само уколико
ваши потенцијални инвеститори би били ти који „краду идеју“, али као што знамо
„инвеститори не улажу
или врло ретко улажу у идеје“, “ већ у сигурне, разрађене пројекте који
ће сигурно имати за последицу брзи поврат инвестиција, а што ниједна
сама „идеја” није.
Вредност се појављује тек при реализацији идеје тек
када она оправда своје постојање, јер јако низак проценат идеја у пракси
се оправдава, а за инвеститоре
би ово био апсолутно неприхватљив
облик улагања.
"Браинсторминг" подразумева слободно, неограничено размишљање о
пословној идеји, без обзира о тренутној могућности или изводљивости
тренутне реализације. Циљ је ослободити своју пословну креативност уз
истраживање што ширег спектра могућности, иновација или нестандардних
решења. Групни браинсорминг је врло интересантан јер су присутни
различити људи са различитим размишљањима али и знањима или искуствима.
Након фазе проласка већег спектра идеја, ићи на филтрирања идеја,
одбацивање одређених идеја или њихових делова, задржавајући само најбоље
и најизводљивије, а увек вођени и усклађени са пословним циљевима. Следи
валидација односно процес тестирања и истраживања тржишта за одређену
робу или услугу.
Тржиште за
идеју?
Кроз разговоре и истраживања, морамо унапред дефинисати
величину реалног тржишта и на основу тога, предузимате даље кораке
разраде „студије изводљивости" али и исплатљивости.
|